Варна<+> 21.10.2024 14:03 Снимка: ДНЕС+
Комплекс за социални услуги - ЦСРИ към Фондация „Владиславово“
Социалните услуги в Комплекс за социални услуги - ЦСРИ с целеви групи: „Всички деца“, „Деца с увреждания“, „Деца в риск по смисъла на Закона за закрила на детето“ и „Родители, осиновители, кандидати за осиновители и кандидати за приемни семейства“ с капацитет 30 места, местна дейност са възложени на Фондация „Владиславово” за управление и предоставяне съгласно Договор №Д22000590ВН/03.06.2022г. сключен с Община Варна.
За услугите, които се предоставят в Комплекс за социални услуги - ЦСРИ с капацитет 30 места, Фондация „Владиславово“ като доставчик на социални услуги има издадени лицензи за пет основни дейности от Агенция за качество на социалните услуги (АКСУ) Съгласно закона за социални услуги:
1. „ИНФОРМИРАНЕ И КОНСУЛТИРАНЕ” с лиценз № Л-3129-431
2. „ЗАСТЪПНИЧЕСТВО И ПОСРЕДНИЧЕСТВО” с лиценз № Л-3129-428
3. „ОБЩНОСТНА РАБОТА” с лиценз № Л-3129-427
4. „ТЕРАПИЯ И РЕХАБИЛИТАЦИЯ” с лиценз № Л-3129-430
5. „ОБУЧЕНИЕ ЗА ПРИДОБИВАНЕ НА УМЕНИЯ” с лиценз № Л-3129-429
Целеви групи:
„Всички деца“;
„Деца с увреждания“
„Деца в риск по смисъла на Закона за закрила на детето“;
„Родители, осиновители, лица, полагащи грижи за деца, кандидати за осиновители и кандидати за приемни семейства“;
Целевите групи обхващат деца и семейства в риск от територията на община Варна и включват:
Деца, живеещи в семейства в риск – социално слаби и неграмотни и живеещи на прага на бедността, деца от семейства с един родител и такива настанени за отглеждане в семействата на свои близки;
Деца, застрашени от отпадане от училище; Деца, които вече са отпаднали от училище; Деца, с отклоняващо се поведение;
Деца нуждаещи се от подкрепа за професионално ориентиране; Деца, свидетели или жертви на насилие;
Родители на деца, нуждаещи се от семейно консултиране и подкрепа.
Настоящата услуга е насочена към деца и семейства в риск, които в условията на социално-икономическа криза са сред най-уязвимите групи, сериозно заплашени от бъдещи шокове на пазара на труда, от безработица и бедност.
Основна цел на услугата
Развитие на креативността, творческите и социални умения на деца посредством интерактивна социално-образователна и психологическа подкрепа.
Чрез комплекс от интерактивни методи децата усвояват знания, формират умения и компетентности за друга гледна точка към детската личност и нейното развитие като субект на успешното социализиране. Фокусът е върху задържането на децата в училище и осигуряването на качествено образование и адекватна подготовка за социална реализация чрез:
подобряване на десегрегационната политика на местно ниво във връзка с интегрирането на деца в риск в смесени училища;
подкрепяне процеса на интеграция чрез привличане, включване и успешно задържане на деца от целевата група в училище и повишаване възможността те да преминават в по-горни образователни нива;
включване на отпадащите деца и тези, които не са обхванати от образователната система, чрез програми, базирани на дейности с общността и подобряване на средата в приемните училища, където децата ще бъдат интегрирани;
подкрепа на деца в риск да продължават образованието си и подобрят
училищната си успеваемост, което се изразява в увеличаване на техния брой в смесени общообразователни и професионални училища;
работа с родителите на децата в риск.
Социалните услуги включват следните дейности:
Интеграция на деца в училищата – допълнителна подкрепа за успешна реализация;
Превенция на отпадане от образователната система. Работа с деца, отпаднали от училище и техните семейства;
Превенция на отклоняващо се поведение;
Подкрепа за професионално ориентиране и кариерно развитие; Подкрепа на деца, свидетели или жертви на насилие;
Училище за родители. Семейно консултиране и подкрепа за повишаване на родителски капацитет;
Група за взаимопомощ на деца и родители; Здравни консултации.
Подход при предоставяне на услугите - Интерактивният социално-
образователен комплекс включва модули с разнообразно оборудване и материали, съобразно с интересите, потребностите, степента на развитие и средата на всяко дете. По този начин те се превръщат в лаборатория за детската инициатива, творчество и въображение.
Основните компоненти включват индивидуален подход, осигуряване на възможности за избор в модулите, включване на семейството се реализират чрез дейности, стимулиращи социалното, емоционалното, интелектуалното и
физическото развитие на целевата група в риск.
Индивидуализиране - Поставянето на акцент върху индивидуалния подход означава разбиране и уважение към достигнатия етап на развитие от всяко дете и създаване на среда и подходящи дейности, които му осигуряват чувство за успех, предизвикателства и емоционален комфорт.
Екипът изгражда стимулираща развитието на децата предметно- пространствена среда, съответстваща на тяхната индивидуалност и стил на учене, модел и ритъм на растеж и специфичната му семейна среда. Индивидуализирането се осъществява чрез специално изградена вътрешна и външна среда, в която са организирани модулите за дейности, стимулиращи правото на избор, самостоятелност и отговорност.
Центърът е ситуиран на адрес: гр. Варна, ул. „Сава“ №2
Разполага с изнесен офис със следното местоположение:
гр.Варна, район „Владислав Варненчик“, находящ се на пазара.
Зa контакти
Управител: д-р Ваня Аврамова
0884 51 30 36; 052 600 074
e-mail: csri_fvladislavovo@abv.bg
CHF | 1 | 2.1044 |
GBP | 1 | 2.3487 |
RON | 10 | 3.92974 |
TRY | 100 | 5.38858 |
USD | 1 | 1.85809 |
Последни новини
- 17:01 Астрономи получиха изображение на звезда на ръба на смъртта
- 16:51 Бабикян обяви кордона на ППДБ за нещо като Кордон бльо, но безвкусно
- 16:42 След изслушването за неидентифицирани аномални явления в Конгреса на САЩ: Не сме сами във Вселената
- 16:33 Атакува ни парагрип: Води до тежки усложнения като бронхиолит и пневмония
- 16:21 Китара на Джордж Харисън беше продадена на търг за над 1 милион британски лири
- 16:11 OpenAI обмисля разработването на уеб браузър
- 16:01 Американски инвеститор заяви интерес към газопровода "Северен поток 2"
- 15:56 Какво гласи текстът на съвместната декларация, с която България и Румъния ще влязат в Шенген