Д-р Янко Станев: Общинската икономика продължава да бъде дълг към варненци
Варна<+> 28.08.2014 15:01
Заместник-председателят на Общински съвет - Варна д-р Янко Станев анализира изпълнението на бюджет 2104 на общината за първото шестмесечие на годината. Той акцентира върху доброто изпълнение на плана по отношение на данъчните и неданъчните приходи.
„Данъчните приближават 50%. Има практика последното тримесечие данъчните приходи да се увеличат, което означава, че ние ще изпълним плана за приходната част на бюджет 2014. Според мен мерките, които са довели до увеличение на събираемостта на приходите, биха могли да бъдат ускорени особено в областта на неданъчните. По отношение на данъчните приходи, това което имаме по публичните общински взимания е основна тема за част от допълнителните приходи, тъй като за първото шестмесечие сме приключили връчването на актовете. Това е нещо, за което говорихме при приемането на бюджета. Имаме и няколко решения на комисията в този аспект”, подчерта д-р Станев.
Той обясни и какво трябва да се повиши, за да се стигне до преизпълнение на приходите. „Вярно е, че трябва да се повиши декларативният характер на имотите, да се повиши гъстотата, за да може да стане един пълен обмен на информация с Агенцията по взиманията, с районните администрации и всичко това ще доведе в нашите приходи до едно преизпълнение с около 2 или 3%”, обясни съветникът от групата на СДС-ДА.
„По отношение на неданъчните приходи, в районните администрации има голям декрет. Трябва да си свършат работата по реалното описване на имотите и площите, които отдаваме под наем. Според мен там е резервът. Причините са и технически, и кадрови. Там трябва да има повишение на събираемостта поне два пъти. Аз очаквах неданъчните приходи да бъдат повишени с 4-5 пункта, на база на тези мерки, които въведохме”, заяви още д-р Станев.
Той коментира и традиционното изоставане с разпореждането с общинска собственост в частта за продажба. „Сега виждам, че се движим в размер на 75 000 лв. Това е една много велика сума за община Варна. Смятам, че или повече не трябва да ги включваме при съставянето на бюджета, или трябва да се вземат някакви специални мерки. Ще видим през годините, че имаме едни постоянни липси, които се дължат на неподготвени материи, нереално заложен план. Не можем да решим днес да продаваме и още утре да се разпореждаме. Материята трябва да бъде подготвена. Сега септември ще се изготвя проектът за бюджет 2015. Октомври или ноември в общественото обсъждане трябва да бъдат включени тези елементи на разпореждане със собственост, които са вече в процедурна готовност”, настоя зам.-председателят на Общинския съвет.
Д-р Янко Станев посочи, че едно от най-лошите неща, които се случват с бюджетите, е да се променя философията. Според него общинската икономика продължава да бъде дълг към варненци и по нивото на обслужване на гражданите, и по нивото на приходите, които влизат в общинския бюджет.
„Не може общинските фирми да харчат пари, без решение на Общински съвет. Всяка една процедура, която се извършва от общинска фирма, спрямо капиталова инвестиция или друг разход, тя трябва да бъде част от една обща програма, която е одобрена от Общински съвет. Дори и вътрешните размествания не могат да стават на база индивидуалните и личностни виждания на изпълнителния директор или борда. Не става въпрос за някакъв самоцелен контрол. Става въпрос да се изгради една единна работа. Ако ще правим нещо в „Обреди”, то трябва да бъде част от общата политика на общината. Няма как да се спасяват поотделно, макар и резултатите да са добри”, обясни местният депутат.
„За 25 години, в които се занимавам с политика, не си спомням някой да ме е запитал защо в някоя общинска фирма е построено еди какво си. Хората смятат, че отговорността носи Общински съвет и администрацията”, завърши д-р Янко Станев.
„Данъчните приближават 50%. Има практика последното тримесечие данъчните приходи да се увеличат, което означава, че ние ще изпълним плана за приходната част на бюджет 2014. Според мен мерките, които са довели до увеличение на събираемостта на приходите, биха могли да бъдат ускорени особено в областта на неданъчните. По отношение на данъчните приходи, това което имаме по публичните общински взимания е основна тема за част от допълнителните приходи, тъй като за първото шестмесечие сме приключили връчването на актовете. Това е нещо, за което говорихме при приемането на бюджета. Имаме и няколко решения на комисията в този аспект”, подчерта д-р Станев.
Той обясни и какво трябва да се повиши, за да се стигне до преизпълнение на приходите. „Вярно е, че трябва да се повиши декларативният характер на имотите, да се повиши гъстотата, за да може да стане един пълен обмен на информация с Агенцията по взиманията, с районните администрации и всичко това ще доведе в нашите приходи до едно преизпълнение с около 2 или 3%”, обясни съветникът от групата на СДС-ДА.
„По отношение на неданъчните приходи, в районните администрации има голям декрет. Трябва да си свършат работата по реалното описване на имотите и площите, които отдаваме под наем. Според мен там е резервът. Причините са и технически, и кадрови. Там трябва да има повишение на събираемостта поне два пъти. Аз очаквах неданъчните приходи да бъдат повишени с 4-5 пункта, на база на тези мерки, които въведохме”, заяви още д-р Станев.
Той коментира и традиционното изоставане с разпореждането с общинска собственост в частта за продажба. „Сега виждам, че се движим в размер на 75 000 лв. Това е една много велика сума за община Варна. Смятам, че или повече не трябва да ги включваме при съставянето на бюджета, или трябва да се вземат някакви специални мерки. Ще видим през годините, че имаме едни постоянни липси, които се дължат на неподготвени материи, нереално заложен план. Не можем да решим днес да продаваме и още утре да се разпореждаме. Материята трябва да бъде подготвена. Сега септември ще се изготвя проектът за бюджет 2015. Октомври или ноември в общественото обсъждане трябва да бъдат включени тези елементи на разпореждане със собственост, които са вече в процедурна готовност”, настоя зам.-председателят на Общинския съвет.
Д-р Янко Станев посочи, че едно от най-лошите неща, които се случват с бюджетите, е да се променя философията. Според него общинската икономика продължава да бъде дълг към варненци и по нивото на обслужване на гражданите, и по нивото на приходите, които влизат в общинския бюджет.
„Не може общинските фирми да харчат пари, без решение на Общински съвет. Всяка една процедура, която се извършва от общинска фирма, спрямо капиталова инвестиция или друг разход, тя трябва да бъде част от една обща програма, която е одобрена от Общински съвет. Дори и вътрешните размествания не могат да стават на база индивидуалните и личностни виждания на изпълнителния директор или борда. Не става въпрос за някакъв самоцелен контрол. Става въпрос да се изгради една единна работа. Ако ще правим нещо в „Обреди”, то трябва да бъде част от общата политика на общината. Няма как да се спасяват поотделно, макар и резултатите да са добри”, обясни местният депутат.
„За 25 години, в които се занимавам с политика, не си спомням някой да ме е запитал защо в някоя общинска фирма е построено еди какво си. Хората смятат, че отговорността носи Общински съвет и администрацията”, завърши д-р Янко Станев.
CHF | 1 | 2.10939 |
GBP | 1 | 2.35062 |
RON | 10 | 3.92997 |
TRY | 100 | 5.43683 |
USD | 1 | 1.87844 |
Последни новини
- 21:26 Кирил Петков пазарува с кола на НСО барабар с цялата фамилия (ВИДЕО)
- 21:12 Хороскоп за неделя, 24 ноември 2024 г.
- 19:42 Бивш командир от "Азов": Остава един руски удар до пълното потъване на Украйна в мрак
- 19:33 Коя е жената, създала дубайския шоколад, по който светът полудя
- 19:24 На новото бойно поле на онлайн гигантите Китай води с много
- 19:20 "Резидент": Дезертьорството във ВСУ се разраства, най-малко 100 000 са избягали от бойните части
- 19:15 Остров Тигрес - зловещият град-призрак, попаднал в капана на времето (ВИДЕО)
- 19:09 Ердоган приветства "смелото" решение на МНС да издаде заповеди за арест на Нетаняху и Галант