Любопитно 18.06.2023 14:38 Снимка: ДНЕС+
Барби, Ариел и "Тамагочи": Носталгията ще "заработи" милиарди през това лято
Ако човек направи усилието да погледне отстрани случващото се в нашия свят през лятото на 2023 г., може спокойно да си каже, че 90-те никога не са си тръгвали. И не, не става дума за българския обществено-политически живот, макар че констатацията е вярна и там.
Когато става дума за развлечения и потребителски продукти, тази година определено бизнесът залага сериозно на носталгията.
Контекст: За най-активните потребители - милениълите и Gen Z, 90-те са детство и юношество - период от живота, към който традиционно се гледа с розови очила.
Сега това е особено силно изразено: "Пандемията разтърси мнозина и носталгията е една своеобразна котва. Може да има много негативни емоции по отношение на настоящето, особено по отношение на технологията и икономиката и носталгичните продукти носят малко облекчение", коментира пред Axios Нийл Саундърс от аналитичната компания GlobalData.
Детайли: По-долу ще видите един неизчерпателен списък на новото, което е добре забравено старо:
- "Малката русалка" на Disney превръща в игрална лента класическата анимация от 1989 г. и, въпреки екстравагантния си избор на актьори, е хит;
- Той гони по успехи "Super Mario Bros. Филмът" - а Супер Марио е любим герой от игрите на Nintendo още от 80-те;
- Предстоящият филм за куклата Барби също изглежда насочен колкото към малките момиченца, толкова и към техните майки. Gap пусна и серия (непоносимо) розови дрехи и аксесоари специално за премиерата;
- Предстоят още филми за костенурките нинджа, трансформерите, Индиана Джоунс и др. познати лица за всички до 40 г.;
- NBC пуска риалити шоу под бранда на култовите детски колички Hot Wheels;
- Bandai Namco пуска ново Tamagochi, което даже има метавселена, в която отделните потребители ще могат да срещат своите питомци във виртуални светове. Звучи като Pokemon без насилието, но и самият Pokemon е част от златните спомени на младите възрастни, така че - точка за японската компания.
Още нещо: Много хубав, прецизен и не толкова добър за превод на български език е маркетинговият термин за милениълите и Gen Z - kidults, т.е. пораснали деца.
Източник: Namco Bandai
От друга страна: Автентичността е важна за младите потребители и повечето от тях безпогрешно усещат фалша - и го наказват с портфейлите си.
Затова и за брандовете ще е много важно не просто да "яхват" носталгията, но и да комбинират силните страни на миналото с тези на настоящето. А това не е лесна задача./money.bg
Още по темата
CHF | 1 | 2.10939 |
GBP | 1 | 2.35062 |
RON | 10 | 3.92997 |
TRY | 100 | 5.43683 |
USD | 1 | 1.87844 |
Последни новини
- 17:49 Ливан осъди атаките срещу мироопазващата мисия на ООН в страната
- 17:31 Германските социалдемократи пак заложиха на Олаф Шолц
- 17:19 Италия и Япония укрепват сътрудничеството в отбраната
- 17:06 Над 50% ръст на домашното насилие отчита МВР
- 16:54 CNN: Нетаняху одобри принципно прекратяването на огъня в Ливан
- 16:41 КСБ: Прекратяването на подхода "инженеринг" обслужва частни интереси
- 16:29 Странната история на медицинските хеликоптери
- 16:17 НАТО зове бизнеса да се готви за военен сценарий