Варна с рекорден бюджет за 2019 г. без повишаване на данъците
Избрано 17.01.2019 15:04
Интервю на зам-председателя на общинския съвет д-р Янко Станев в предаването „Зала пленарна“ на Дарик радио
- Д-р Станев, как започва годината за варненския общински съвет и за Вас?
- С бюджета. Тя започва винаги с бюджета, тъй като до края на януари трябва да сме готови. Още повече, че тази година има някои промени като например данъкът за автомобилите. Дори и да не бъдат променени, трябва да бъдат потвърдени, регулирани и приети до края на януари, за да може гражданите да плащат.
- Как ще коментирате това, че бюджетът за 2018 г. беше намален с 10 млн. лв., а проектът за тази година ще е почти половин милиард?
- Актуализирахме с 10 млн. лв. надолу, защото не можахме да усвоим част от средствата, които бяхме планували. Освен това имаше няколко дефицита, които финансирахме, а и извършихме някои процедури, които наложиха това намаление в макрорамката. Тук обаче не става въпрос за намаляване на приходите, а е чиста технология. Като цяло парите за 2018 г. в актуализацията са изпълнени на 102 процента, изпълнили сме своите задачи, а това е най-важното. Средствата не са загубени, а преминават за тази година. Например 40 млн. лв. тази година ще похарчим отново за бул. „Левски“.
- Това допълнителни средства ли са?
- Не, част от общата сума. Тази година бюджетът на Варна ще бъде около 406,7 млн. лв. Не говоря на този етап с точни цифри по две причини – първо, нямаме още отчет за миналогодишния и рискуваме за едни хиляда лева да променяме всичко. И второ, проектът днес влиза в общинския съвет и не всички детайли са уточнени. А вече как ще го приемем, е вече друга тема. 406 млн. лв. – това е рамката, и като сложим към нея европрограмите, които са около 90 млн. и 7-800 хил. лв., става една цифра от почти 500 млн. лв. Това е…божествено.
- Така ли го оприличавате?
- Като финансист. Защото ако изкарам от папките цифрите през годините назад, цифрите за дълговите инструменти, ще се види, че това е един доста сериозен напредък. И най-важното е, че не се дължи на увеличение на данъци и такси, които плащат гражданите и фирмите. Дори понякога се дразня, че местните приходи са с по-малък ръст отколкото и се иска. Въпреки че Варна чисто механично нараства като население, въпреки че икономически се развива добре, безработицата е не повече от 2 процента. Но, вижте, това са реалностите, битката сега е за по-високи доходи. Колкото по-голяма е макрорамката , парите, които ще влязат в града, толкова повече това ще корелува с доходите на хората.
- Не мога да не Ви попитам защо при такъв рекорден бюджет, който ще похарчим тази година, се налага да вземаме заем?
- Винаги съм бил фен на заемите, защото вземаш пари при едни прекрасни условия, не искам въобще да коментирам условията – те са перфектни. Банките ни уйдисват, всички кредитни институции са се уверили, че ние сме най-изрядният длъжник към всички банки. Колкото пъти досега сме взимали кредити, толкова пъти е било много изгодно. Освен този аргумент тази година се ръководим и от това, че имаме няколко европроекта, които трябва да изпълним. Ще се постарая да ги изброя: това е рибарското пристанище, спортният комплекс в четвърти микрорайон във Владиславово, спортният комплекс в кв. Виница,, на ул. Студентска, това са спортните площадки за 6-7 млн. лв. в училищата, площадки за игра в детските градини и яслите. Всичко възможно използваме за спортни съоръжения.
- Целево за тези обекти теглим заеми?
- Целево, защото ние по европроектите вземаме средства, но условията изискват и да дофинансираме. Затова теглим средства, а не да си правим някаква собствена рисунка. За всичко това, което спе планирали, сметката излиза, че ще доплатим 20-30 процента от общата сума за реализация.
- Тоест общината сега си плаща на сто процента, а след това…
- Не, не, ще обясня. Например сключваме договор за заем от 7 млн. лв., от които 2,5 млн. лв. ще платим ние, а останалите ще плати европрограмата. И ние, и европрограмата си погасяваме средствата по един и същ график. Не е казано ние да плащаме, а те да възстановяват. Има социални проекти, в които плащаме парите предварително, но това са по 200-300 хил- лв. и следва ни се възстановява, но това е друг тип. Тука банковата институция си финансира строителството.
- Няма ли как за се вземат образно казано сухи пари от бюджета, а не да се теглят заеми?
- Тогава ще лишим варненци с 37 процента от бюджета за образование, от парите за здравеопазване…Напротив, там трябва да стоварим още по-големи рамки, за да може да се подобри жизнената среда. Вижте – тази година Варна ще бъде европейски град на спорта. Приоритетите ни са спорта, образованието, туризма – Варна град на четири сезона. Всички тези кредити, които теглим, правят града привлекателен през четирите сезона, правят го град на спорта и на младежта. Това не са случайни ходове, не сме се концентрирали да правим ремонти на училищата, защото ще вземем едни пари и ще имаме големи дертове, че децата учат на две смени. Правим го, защото това е цялостната визия за развитие на община Варна. Ако примерно имаме 406 млв. Лв. бюджет и от данъците вземем 81-82 млн. лв. и от таксите 84-85млн., ние тези средства ще ги изхарчим за поддръжка на съществуващите системи. Например 75 млн. лв. за изграждане на пътна инфраструктура…кога е било това.
- Бяха изказани мнения в общинския съвет, че не стигат парите за завършване на бул. „Левски“ и ще се наложи дофинансиране. Това как ще коментирате?
- Нямам такива изчисления. Но с моите скромни 29 г. в местната власт ще ви кажа, че ако се наложи, ще дофинансираме не, ами песен ще пеем. Мисля, че към този момент не се налага такова нещо. Ще бъда обаче по-директен, гледал съм сметките и ще кажа нещо, което не съм казвал никъде публично. Независимо от първоначалния проект, някои неща бяха доста променени. Строителите да слушат внимателно – кръстовището на „Левски“ и „Владислав“ е проектирано 800 – 1200 кв. м, а изпълнено 3 800 кв. м, защото искаме да е с европейско качество. Въпреки това сме разплатили проектната стойност, не повече. Горното кръгово също планирано за 800 квадрата, стана 2,2 хил. кв. м, плащаме го по цените, по които са сключени договорите.
Тук искам да подчертая нещо много важно – строителните фирми са почтени и те строят града, а не го събарят. Фирмите по чистотата са почтени и чистят Варна, а не я мърсят. Понякога като чуя отношението към тези фирми, кипвам. Те не са безгрешни, ние тука с вас и всички, които критикуват са безгрешни, белички, като последователите на Дънов.
- Добре, аз няма да споря с Вас, че чистят града, ама достатъчно чист ли е той?
- Естествено, че не е достатъчно чист. Ако говорим за план-сметката за чистотата от 28 млн. лв., ще Ви кажа: да, тя отново е дебалансирана заради завода за преработка на отпадъците. В цял свят заводите плащат, за да взимат боклук, на нашия завод ние му плащаме да преработва по около 300 т на ден. Този завод е нашата гордост, не искам да го оплювам. Казвам само, че този, който е подписал договора навремето през 2007 г. без решение на общинския съвет, той е причината за днешната ситуация.
- За бившия кмет ли говорите.
- Не е подписан и от него, подписан е от някакъв главен секретар или зам.-кмет, докато кметът е бил в предизборна кампания. Не си спомням името, но този въпрос е приключил, юристите са се произнесли. Но той дебалансира, това са 10 млн. лв. всяка година, 12 млн. с ДДС.
Да, този завод е гордост, той спаси Варна от криза. Но в момента заради този разход нямаме средства, за да технологизираме онова, което Вие наричате сметопочистване. Никой не може да ме убеди, както твърдят някой чиновници, че с малко пари може да се чисти много. На човек от населението смятах, не на площ, в Бургас харчат два пъти повече отколкото тук във Варна. Срещу 23 лв. на човек в Бургас, стоят едни 11 лв. на човек във Варна. Не съм експерт в това, но умирам от смях като прочета някоя глупава заповед, в която се казва, че в един и същи ден не можело улицата да се стърже от калта, да се премете и да се измие. Добре бе, ако тази уличка, дето сме тук ние с Вас , защо точно да не можем да осигурим да вдигнат всички коли, да я почистят и да я измият, а да чакаме утре. Ами утре като минат два камиона да я замърсят…..
- Новите съдове обаче като че ли сдават багажа, изпочупени са?
- Аз винаги съм бил привърженик на металните съдове, но в Европа са пластмасови. Аз ли ги чупя или Вие…чупят ги пак наши хора. И с металните същата е картинката – панти, пружини, то е талант това да се троши по такъв начин.
- Предвидени ли са средства в тези почти 30 млн. лв. за подмяна на съдовете?
- Има средства, има. В договорите с фирмите са им вменени задължения. Общината има много сериозни договори, много сериозна документация. За мен най-важното е променя се отношението, винаги , бил съм 10 г. кмет, знам за какво става въпрос – чиновник, който смята, че фирмата по чистота замърсява града, той пречи на кмета, на общинския съвет и на всички останали. Чиновник, който смята, че строителната фирма не строи, ами руши града, прави същото. Не казвам, че фирмите са целите в бяло, но това са хората, с които трябва взаимно да уреждаме нормите, а норма не може да се налага без взаимно уважение.
- Нова тема – трябва ли да се увеличи цената на билетчето за градския транспорт и в същото време трябва ли да се повишат цените на таксита?
- Питате грешния човек. Правилният е сред всички останали, но аз съм грешният. Мои са изказванията, че ако искаме да печели „Градски транспорт“, както на всяка сесия питат и аз отговарям: добре, правите билетчето например 2,15 лв. и мачът свършва. Естествено никога няма да стане 2,15 лв, защото се страхуват от избирателите си. И с право. Какъв тип нова услуга ще предоставим висококачествена, че да вдигнем цената два пъти. Освен цената на горивата, от 2005-6 г. е последната цена. Личното ми мнение е, че цената на билетите във Варна трябва да се регулира, но за съжаление това няма да ми донесе избиратели, но пък съм от тези, които не им пука много. Най-голямата тактика в политиката е да подмамваме хората с малко, с още малко и да не правим реформите, които са необходими.
В конкретния случай смятам, че не сме направили все още нито транспортната схема, нито е завършен интегрираният градски транспорт, нито улиците са обновени/трябват още 500-600 млн. лв.. Едва тогава можем да бутаме цената. Ето тази година 75 млн. за улици, догодина пак 75 млн… то времето бързо минава.
- Да де, но ако през това време едни оправяме, други…
- Не ме дърпайте днес, знам за какво говорите, за качеството на ремонтите… Днес е Антонов ден, не искам да говоря за тези неща, освен това не бивало на днешния ден да се подработват дълги тези. Тази година ще направим примерно бул.“Левски“, „Първи май“, рибарското пристанище, ул. „Рачинска“, ул. „Флора“, кръговото на „Св. Константин“, много други обекти в строителната програма.
Второто, за което ме питате – цената на такситата – аз съм много десен човек и недоумявам какви са тези регулатори в България. Повече от всичко мразя ДКЕВР и подобни. Как така казвам аз на един бизнес колко му е минималната и колко максималната цена. Е това няма да го разбера никога, по-лошото е, че и бизнесът не го разбира. Имат и сериозни аргументи, но имат и несериозни. Да, има корпоративен регулатор, но… да ме заведат в Европа и да ми покажат в колко такива държави имат регулатори. България не е малка държава, тя е 13-та в ЕС от 27 членки, това не е малка държава.
- Хвърляте ме в размисъл, обаче няма как да минем без политически въпроси. Година на избори – ориентирате ли се вече като председател на СДС във Варна?
- Ще се явяваме на избори.
- Самостоятелно?
- Винаги съм бил за това и съм последователен. Сега сериозно да го кажа – винаги съм смятал, че коалициите преди избори са нещо порочно, не защото хората са порочни, защото нуждата ги кара да правят това. Те са измамни за това какво ще правят след изборите. Аз няма как да бъда примерно в коалиция с ДСБ. Автентичното дясно е СДС и предатели. И ДСБ и всички останали в дясно са предали СДС. Много трудно е да се разбирам с предатели. Могат да си говорят къде съм бил, що съм бил. Но са слаби защото вече 15 г. не дават никакви доказателства за приноса си към Варна и към България. Моята теза е, че СДС трябва да се яви самостоятелно, в края на краищата е въпрос на чест да покажеш какво можеш. СДС днес е в лек възход, гледам, че Румен Христов добре се котира по медиите, хората имат огромно доверие в нас, което не е намерило израз в желание за гласуване още. Не смятам, че дясното трябва да се обединява, въобще не искам да чувам такива фалшименти. Обаче след като влезе в парламента, десницата, независимо кои ще влязат, трябва задължително все едно че са братя, все едно че животът им е започнал заедно и ще завърши заедно.
- Д-р Станев, как започва годината за варненския общински съвет и за Вас?
- С бюджета. Тя започва винаги с бюджета, тъй като до края на януари трябва да сме готови. Още повече, че тази година има някои промени като например данъкът за автомобилите. Дори и да не бъдат променени, трябва да бъдат потвърдени, регулирани и приети до края на януари, за да може гражданите да плащат.
- Как ще коментирате това, че бюджетът за 2018 г. беше намален с 10 млн. лв., а проектът за тази година ще е почти половин милиард?
- Актуализирахме с 10 млн. лв. надолу, защото не можахме да усвоим част от средствата, които бяхме планували. Освен това имаше няколко дефицита, които финансирахме, а и извършихме някои процедури, които наложиха това намаление в макрорамката. Тук обаче не става въпрос за намаляване на приходите, а е чиста технология. Като цяло парите за 2018 г. в актуализацията са изпълнени на 102 процента, изпълнили сме своите задачи, а това е най-важното. Средствата не са загубени, а преминават за тази година. Например 40 млн. лв. тази година ще похарчим отново за бул. „Левски“.
- Това допълнителни средства ли са?
- Не, част от общата сума. Тази година бюджетът на Варна ще бъде около 406,7 млн. лв. Не говоря на този етап с точни цифри по две причини – първо, нямаме още отчет за миналогодишния и рискуваме за едни хиляда лева да променяме всичко. И второ, проектът днес влиза в общинския съвет и не всички детайли са уточнени. А вече как ще го приемем, е вече друга тема. 406 млн. лв. – това е рамката, и като сложим към нея европрограмите, които са около 90 млн. и 7-800 хил. лв., става една цифра от почти 500 млн. лв. Това е…божествено.
- Така ли го оприличавате?
- Като финансист. Защото ако изкарам от папките цифрите през годините назад, цифрите за дълговите инструменти, ще се види, че това е един доста сериозен напредък. И най-важното е, че не се дължи на увеличение на данъци и такси, които плащат гражданите и фирмите. Дори понякога се дразня, че местните приходи са с по-малък ръст отколкото и се иска. Въпреки че Варна чисто механично нараства като население, въпреки че икономически се развива добре, безработицата е не повече от 2 процента. Но, вижте, това са реалностите, битката сега е за по-високи доходи. Колкото по-голяма е макрорамката , парите, които ще влязат в града, толкова повече това ще корелува с доходите на хората.
- Не мога да не Ви попитам защо при такъв рекорден бюджет, който ще похарчим тази година, се налага да вземаме заем?
- Винаги съм бил фен на заемите, защото вземаш пари при едни прекрасни условия, не искам въобще да коментирам условията – те са перфектни. Банките ни уйдисват, всички кредитни институции са се уверили, че ние сме най-изрядният длъжник към всички банки. Колкото пъти досега сме взимали кредити, толкова пъти е било много изгодно. Освен този аргумент тази година се ръководим и от това, че имаме няколко европроекта, които трябва да изпълним. Ще се постарая да ги изброя: това е рибарското пристанище, спортният комплекс в четвърти микрорайон във Владиславово, спортният комплекс в кв. Виница,, на ул. Студентска, това са спортните площадки за 6-7 млн. лв. в училищата, площадки за игра в детските градини и яслите. Всичко възможно използваме за спортни съоръжения.
- Целево за тези обекти теглим заеми?
- Целево, защото ние по европроектите вземаме средства, но условията изискват и да дофинансираме. Затова теглим средства, а не да си правим някаква собствена рисунка. За всичко това, което спе планирали, сметката излиза, че ще доплатим 20-30 процента от общата сума за реализация.
- Тоест общината сега си плаща на сто процента, а след това…
- Не, не, ще обясня. Например сключваме договор за заем от 7 млн. лв., от които 2,5 млн. лв. ще платим ние, а останалите ще плати европрограмата. И ние, и европрограмата си погасяваме средствата по един и същ график. Не е казано ние да плащаме, а те да възстановяват. Има социални проекти, в които плащаме парите предварително, но това са по 200-300 хил- лв. и следва ни се възстановява, но това е друг тип. Тука банковата институция си финансира строителството.
- Няма ли как за се вземат образно казано сухи пари от бюджета, а не да се теглят заеми?
- Тогава ще лишим варненци с 37 процента от бюджета за образование, от парите за здравеопазване…Напротив, там трябва да стоварим още по-големи рамки, за да може да се подобри жизнената среда. Вижте – тази година Варна ще бъде европейски град на спорта. Приоритетите ни са спорта, образованието, туризма – Варна град на четири сезона. Всички тези кредити, които теглим, правят града привлекателен през четирите сезона, правят го град на спорта и на младежта. Това не са случайни ходове, не сме се концентрирали да правим ремонти на училищата, защото ще вземем едни пари и ще имаме големи дертове, че децата учат на две смени. Правим го, защото това е цялостната визия за развитие на община Варна. Ако примерно имаме 406 млв. Лв. бюджет и от данъците вземем 81-82 млн. лв. и от таксите 84-85млн., ние тези средства ще ги изхарчим за поддръжка на съществуващите системи. Например 75 млн. лв. за изграждане на пътна инфраструктура…кога е било това.
- Бяха изказани мнения в общинския съвет, че не стигат парите за завършване на бул. „Левски“ и ще се наложи дофинансиране. Това как ще коментирате?
- Нямам такива изчисления. Но с моите скромни 29 г. в местната власт ще ви кажа, че ако се наложи, ще дофинансираме не, ами песен ще пеем. Мисля, че към този момент не се налага такова нещо. Ще бъда обаче по-директен, гледал съм сметките и ще кажа нещо, което не съм казвал никъде публично. Независимо от първоначалния проект, някои неща бяха доста променени. Строителите да слушат внимателно – кръстовището на „Левски“ и „Владислав“ е проектирано 800 – 1200 кв. м, а изпълнено 3 800 кв. м, защото искаме да е с европейско качество. Въпреки това сме разплатили проектната стойност, не повече. Горното кръгово също планирано за 800 квадрата, стана 2,2 хил. кв. м, плащаме го по цените, по които са сключени договорите.
Тук искам да подчертая нещо много важно – строителните фирми са почтени и те строят града, а не го събарят. Фирмите по чистотата са почтени и чистят Варна, а не я мърсят. Понякога като чуя отношението към тези фирми, кипвам. Те не са безгрешни, ние тука с вас и всички, които критикуват са безгрешни, белички, като последователите на Дънов.
- Добре, аз няма да споря с Вас, че чистят града, ама достатъчно чист ли е той?
- Естествено, че не е достатъчно чист. Ако говорим за план-сметката за чистотата от 28 млн. лв., ще Ви кажа: да, тя отново е дебалансирана заради завода за преработка на отпадъците. В цял свят заводите плащат, за да взимат боклук, на нашия завод ние му плащаме да преработва по около 300 т на ден. Този завод е нашата гордост, не искам да го оплювам. Казвам само, че този, който е подписал договора навремето през 2007 г. без решение на общинския съвет, той е причината за днешната ситуация.
- За бившия кмет ли говорите.
- Не е подписан и от него, подписан е от някакъв главен секретар или зам.-кмет, докато кметът е бил в предизборна кампания. Не си спомням името, но този въпрос е приключил, юристите са се произнесли. Но той дебалансира, това са 10 млн. лв. всяка година, 12 млн. с ДДС.
Да, този завод е гордост, той спаси Варна от криза. Но в момента заради този разход нямаме средства, за да технологизираме онова, което Вие наричате сметопочистване. Никой не може да ме убеди, както твърдят някой чиновници, че с малко пари може да се чисти много. На човек от населението смятах, не на площ, в Бургас харчат два пъти повече отколкото тук във Варна. Срещу 23 лв. на човек в Бургас, стоят едни 11 лв. на човек във Варна. Не съм експерт в това, но умирам от смях като прочета някоя глупава заповед, в която се казва, че в един и същи ден не можело улицата да се стърже от калта, да се премете и да се измие. Добре бе, ако тази уличка, дето сме тук ние с Вас , защо точно да не можем да осигурим да вдигнат всички коли, да я почистят и да я измият, а да чакаме утре. Ами утре като минат два камиона да я замърсят…..
- Новите съдове обаче като че ли сдават багажа, изпочупени са?
- Аз винаги съм бил привърженик на металните съдове, но в Европа са пластмасови. Аз ли ги чупя или Вие…чупят ги пак наши хора. И с металните същата е картинката – панти, пружини, то е талант това да се троши по такъв начин.
- Предвидени ли са средства в тези почти 30 млн. лв. за подмяна на съдовете?
- Има средства, има. В договорите с фирмите са им вменени задължения. Общината има много сериозни договори, много сериозна документация. За мен най-важното е променя се отношението, винаги , бил съм 10 г. кмет, знам за какво става въпрос – чиновник, който смята, че фирмата по чистота замърсява града, той пречи на кмета, на общинския съвет и на всички останали. Чиновник, който смята, че строителната фирма не строи, ами руши града, прави същото. Не казвам, че фирмите са целите в бяло, но това са хората, с които трябва взаимно да уреждаме нормите, а норма не може да се налага без взаимно уважение.
- Нова тема – трябва ли да се увеличи цената на билетчето за градския транспорт и в същото време трябва ли да се повишат цените на таксита?
- Питате грешния човек. Правилният е сред всички останали, но аз съм грешният. Мои са изказванията, че ако искаме да печели „Градски транспорт“, както на всяка сесия питат и аз отговарям: добре, правите билетчето например 2,15 лв. и мачът свършва. Естествено никога няма да стане 2,15 лв, защото се страхуват от избирателите си. И с право. Какъв тип нова услуга ще предоставим висококачествена, че да вдигнем цената два пъти. Освен цената на горивата, от 2005-6 г. е последната цена. Личното ми мнение е, че цената на билетите във Варна трябва да се регулира, но за съжаление това няма да ми донесе избиратели, но пък съм от тези, които не им пука много. Най-голямата тактика в политиката е да подмамваме хората с малко, с още малко и да не правим реформите, които са необходими.
В конкретния случай смятам, че не сме направили все още нито транспортната схема, нито е завършен интегрираният градски транспорт, нито улиците са обновени/трябват още 500-600 млн. лв.. Едва тогава можем да бутаме цената. Ето тази година 75 млн. за улици, догодина пак 75 млн… то времето бързо минава.
- Да де, но ако през това време едни оправяме, други…
- Не ме дърпайте днес, знам за какво говорите, за качеството на ремонтите… Днес е Антонов ден, не искам да говоря за тези неща, освен това не бивало на днешния ден да се подработват дълги тези. Тази година ще направим примерно бул.“Левски“, „Първи май“, рибарското пристанище, ул. „Рачинска“, ул. „Флора“, кръговото на „Св. Константин“, много други обекти в строителната програма.
Второто, за което ме питате – цената на такситата – аз съм много десен човек и недоумявам какви са тези регулатори в България. Повече от всичко мразя ДКЕВР и подобни. Как така казвам аз на един бизнес колко му е минималната и колко максималната цена. Е това няма да го разбера никога, по-лошото е, че и бизнесът не го разбира. Имат и сериозни аргументи, но имат и несериозни. Да, има корпоративен регулатор, но… да ме заведат в Европа и да ми покажат в колко такива държави имат регулатори. България не е малка държава, тя е 13-та в ЕС от 27 членки, това не е малка държава.
- Хвърляте ме в размисъл, обаче няма как да минем без политически въпроси. Година на избори – ориентирате ли се вече като председател на СДС във Варна?
- Ще се явяваме на избори.
- Самостоятелно?
- Винаги съм бил за това и съм последователен. Сега сериозно да го кажа – винаги съм смятал, че коалициите преди избори са нещо порочно, не защото хората са порочни, защото нуждата ги кара да правят това. Те са измамни за това какво ще правят след изборите. Аз няма как да бъда примерно в коалиция с ДСБ. Автентичното дясно е СДС и предатели. И ДСБ и всички останали в дясно са предали СДС. Много трудно е да се разбирам с предатели. Могат да си говорят къде съм бил, що съм бил. Но са слаби защото вече 15 г. не дават никакви доказателства за приноса си към Варна и към България. Моята теза е, че СДС трябва да се яви самостоятелно, в края на краищата е въпрос на чест да покажеш какво можеш. СДС днес е в лек възход, гледам, че Румен Христов добре се котира по медиите, хората имат огромно доверие в нас, което не е намерило израз в желание за гласуване още. Не смятам, че дясното трябва да се обединява, въобще не искам да чувам такива фалшименти. Обаче след като влезе в парламента, десницата, независимо кои ще влязат, трябва задължително все едно че са братя, все едно че животът им е започнал заедно и ще завърши заедно.
CHF | 1 | 2.10939 |
GBP | 1 | 2.35062 |
RON | 10 | 3.92997 |
TRY | 100 | 5.43683 |
USD | 1 | 1.87844 |
Последни новини
- 21:26 Кирил Петков пазарува с кола на НСО барабар с цялата фамилия (ВИДЕО)
- 21:12 Хороскоп за неделя, 24 ноември 2024 г.
- 19:42 Бивш командир от "Азов": Остава един руски удар до пълното потъване на Украйна в мрак
- 19:33 Коя е жената, създала дубайския шоколад, по който светът полудя
- 19:24 На новото бойно поле на онлайн гигантите Китай води с много
- 19:20 "Резидент": Дезертьорството във ВСУ се разраства, най-малко 100 000 са избягали от бойните части
- 19:15 Остров Тигрес - зловещият град-призрак, попаднал в капана на времето (ВИДЕО)
- 19:09 Ердоган приветства "смелото" решение на МНС да издаде заповеди за арест на Нетаняху и Галант