ЕС и Свят 10.08.2024 12:24 Снимка: ДНЕС+
От PepsiCo до P&G – големите компании залагат на Индия
Индия се превръща в следващия голям залог за PepsiCo, Unilever и други гиганти при пакетираните стоки, които се стремят да запълнят вакуума за растежа си, оставен от неравномерното възстановяване в Китай, пише Ройтерс.
Тъй като икономиката на Индия се разширява с най-бързия темп сред големите нововъзникващи пазари, компаниите се опитват да обслужват разнородните групи в обществото ѝ, като пускат нови аромати и варианти на размери с цел да привлекат голямото население на страната и да навлязат на неизследвания до момента пазар в селските райони.
„Макар че през последното десетилетие компаниите се съсредоточиха върху продажбите в Китай, следващото десетилетие е на продажбите в Индия“, коментира Брайън Джейкъбсън, главен икономист в Annex Wealth Management. „Трябва да отидете там, където демографските и икономическите попътни ветрове духат зад гърба ви“, допълва той.
Големите компании за потребителски стоки, базирани в Индия, страната с най-многобройно население в света, очакват по-високите държавни разходи, по-добрият мусонен сезон и ръстът на частното потребление да помогнат на потребителите да възстановят разходите през идните тримесечия.
Очаква се това да повиши общия пазарен дял на водещите пет мултинационални компании - Coca-Cola, P&G, PepsiCo, Unilever и Reckitt до 20,53% спрямо 19,27% през 2022 г., основно стоки за грижи за бебето, за здравни грижи, козметика, напитки и домакински категории, счита компанията за анализи GlobalData.
В същото време общият им пазарен дял в Китай се очаква да се свие до 4,30% през 2023 г. спрямо 4,37% през 2022 г., сочат данните.
„Китай премина през дълъг и продължителен Covid..., те дори преминаха през кратък период на отрицателен растеж и след това растежът беше много вял. За сравнение, темпът на растеж в Индия, който се движи около 4%, изглежда стабилен за целия сектор на бързооборотните потребителски стоки“, коментира К. Рамакришнан, управляващ директор за Южна Азия в Worldpanel Division на Kantar.
Както градските, така и селските сегменти в Индия отчитат растеж, но селските райони се представят малко по-добре, допълва той.
Компаниите за потребителски стоки също влагат средства в Индия с продукти като Kurkure Chaat Fills на PepsiCo, подобрения на опаковките на Coca-Cola, за да удължи живота на продуктите си на рафтовете, а Nestle планира да въведе луксозната си марка кафе Nespresso в края на годината.
Още по темата
CHF | 1 | 2.10939 |
GBP | 1 | 2.35062 |
RON | 10 | 3.92997 |
TRY | 100 | 5.43683 |
USD | 1 | 1.87844 |
Последни новини
- 21:59 След първи хеттрик за сезона, Спартак (Вн) е в топ 3 на Първа лига
- 21:55 3 януари ще е почивен и за учениците във Варна
- 21:29 Хороскоп за събота, 23 ноември 2024 г.
- 19:34 Климатологът Симеон Матев: Циклонът Ренате преобръща времето
- 19:22 Айфеловата кула затвори временно заради обилен снеговалеж във Франция и Германия
- 19:13 Човечеството никога не е преживявало това, което предстои да преживее
- 19:04 Министерски съвет изменя пакета за здравни дейности, гарантирани от НЗОК
- 18:53 Най-трудният сезон за стайните растения е зимата: ето как да се погрижите за тях