"Черен вторник" във Франция
ЕС и Свят 03.04.2018 10:26
Първият работен ден във Франция след Великден се превърна в кошмар заради транспортната стачка. Тя започна снощи в държавната железопътна компания Ес Ен Се Еф (SNCF) и на персонала в авиокомпанията Ер Франс (Air France). Всички вече говорят за "черен вторник" след дългия уикенд за Възкресение Христово, предаде Франс прес.
Стачката в железниците се очертава да е продължителна. Стачни действия ще има по два дни на всеки пет дни до края на юни. Протестите са насочени срещу премахването на специалния железничарски статут при новоназначените, условията за отваряне към конкуренцията и превръщането на компанията в дружество с ограничена отговорност, което според тях открива пътя за бъдеща приватизация - нещо, което правителството отрича.
Ще се движат един на осем високоскоростни влакове и един на пет регионални влакове. Влаковете към Испания, Италия и Швейцария няма да се движат. Почти нормално ще бъде движението на влаковете Талис към Белгия. От влаковете Евростар ще се движат три на всеки четири. За 4.5-те милиона пътници, които дневно ползват държавните железници, става доста трудно.
За правителството на Еманюел Макрон битката също се очертава тежка. Кабинетът е решен да модернизира сектора и припомня, че движението на влак във Франция излиза с 30% по-скъпо отколкото другаде, което прави железниците неконкурентоспособни. Според анализатори стачката на държавните железници би трябвало да струва между 10 и 20 милиона евро на ден. А в края на 2017 година дълговете на железниците достигнаха 46.6 милиарда евро.
Президентът Макрон, ангажирал се със сериозни реформи във Франция, рискува много по въпроса за реформата на държавните железници. Предишни правителства отстъпваха по този въпрос, по-специално дясното правителство през 1995 г. след масови стачни действия, парализирали страната в продължение на седмици. Макрон толкова много критикуваше застоя и страха от реформи на предшествениците си, че сега трудно ще може да увърта, без да рискува сериозни политически вреди в замяна.
На фона на стачката в железниците персоналът на Ер Франс, който иска увеличение на заплатите със 6%, ще стачкува за четвърти път днес за малко повече от месец. Компанията предвижда по-нарушен трафик в сравнение с предишния стачен ден на 30 март, като 75% от полетите й ще бъдат осигурени. Още три стачки в Ер Франс са предвидени за 7, 10 и 11 април. Тези стачни действия не са свързани пряко с реформите на Макрон, но ще допринесат за увеличаване на редиците на недоволните и за засилване на натиска над правителството, изправено пред истинска социална пролет.
Въпреки всички неудобства 46 на сто от французите смятат, че исканията на стачкуващите са справедливи. Все пак 51 процента от хората се обявяват за необходимите реформи. /clubz.bg
Стачката в железниците се очертава да е продължителна. Стачни действия ще има по два дни на всеки пет дни до края на юни. Протестите са насочени срещу премахването на специалния железничарски статут при новоназначените, условията за отваряне към конкуренцията и превръщането на компанията в дружество с ограничена отговорност, което според тях открива пътя за бъдеща приватизация - нещо, което правителството отрича.
Ще се движат един на осем високоскоростни влакове и един на пет регионални влакове. Влаковете към Испания, Италия и Швейцария няма да се движат. Почти нормално ще бъде движението на влаковете Талис към Белгия. От влаковете Евростар ще се движат три на всеки четири. За 4.5-те милиона пътници, които дневно ползват държавните железници, става доста трудно.
За правителството на Еманюел Макрон битката също се очертава тежка. Кабинетът е решен да модернизира сектора и припомня, че движението на влак във Франция излиза с 30% по-скъпо отколкото другаде, което прави железниците неконкурентоспособни. Според анализатори стачката на държавните железници би трябвало да струва между 10 и 20 милиона евро на ден. А в края на 2017 година дълговете на железниците достигнаха 46.6 милиарда евро.
Президентът Макрон, ангажирал се със сериозни реформи във Франция, рискува много по въпроса за реформата на държавните железници. Предишни правителства отстъпваха по този въпрос, по-специално дясното правителство през 1995 г. след масови стачни действия, парализирали страната в продължение на седмици. Макрон толкова много критикуваше застоя и страха от реформи на предшествениците си, че сега трудно ще може да увърта, без да рискува сериозни политически вреди в замяна.
На фона на стачката в железниците персоналът на Ер Франс, който иска увеличение на заплатите със 6%, ще стачкува за четвърти път днес за малко повече от месец. Компанията предвижда по-нарушен трафик в сравнение с предишния стачен ден на 30 март, като 75% от полетите й ще бъдат осигурени. Още три стачки в Ер Франс са предвидени за 7, 10 и 11 април. Тези стачни действия не са свързани пряко с реформите на Макрон, но ще допринесат за увеличаване на редиците на недоволните и за засилване на натиска над правителството, изправено пред истинска социална пролет.
Въпреки всички неудобства 46 на сто от французите смятат, че исканията на стачкуващите са справедливи. Все пак 51 процента от хората се обявяват за необходимите реформи. /clubz.bg
CHF | 1 | 2.09763 |
GBP | 1 | 2.34329 |
RON | 10 | 3.92997 |
TRY | 100 | 5.38766 |
USD | 1 | 1.86358 |
Последни новини
- 19:31 Перспективата за примирие в Ливан кара жителите на Газа да се чувстват изоставени
- 19:18 ВАС отхвърли жалбата на АИКБ срещу увеличението на минималната заплата
- 19:06 Ограничават движението в тунел "Топли дол" на АМ "Хемус" за четири часа тази нощ
- 18:54 КС допусна преброяване на бюлетините в 1777 избирателни секции
- 18:43 Пускат 3-и и 4-ти блок на ТЕЦ "Марица Изток 3" за първите три месеца на 2025 г.
- 18:31 Британският туристически министър отказала среща с Евтим Милошев поради „различия в ранга“
- 18:19 Йотова: Търпението ни като избиратели не е безкрайно
- 18:06 Планът на Тръмп да използва армията за депортации вероятно ще бъде оправдан от съда