
България 09.04.2025 11:16 Снимка: ДНЕС+
От 20 000 км пътища у нас само 200 км са с мантинела по средата, която разделя посоките
От всички републикански пътища извън населени места, като изключим магистралите, само 200 км от 20 000 км са с физическо разделяне на движението – мантинела посредата, която разделя посоките.
Това каза инж. Иван Табаков, преподавател в Университета по архитектура, строителство и геодезия (УАСГ) пред БТВ.
"Няма синхрон между пътната полиция и АПИ. В Закона за движение по пътищата е регламентирано, че глобата на директора на АПИ, ако пътят не е в добро състояние е от 2000 до 7000 лв. и глобата е лична. Органът, който контролира всичко това, е пътната полиция. И сега има санкции, но няма превенция. Трябва да има закон за автомобилното хулиганство за системните нарушители", коментира Тенчо Тенев, бивш началник на КАТ-София.
Владимир Тодоров от Асоциацията на пострадалите при катастрофи припомни и друг случай на тежка катастрофа и последвалите действия на отговорните институции.
"Преди 7 години бях на подобно заседание на МС, след случая в Своге. Делото дори не е приключило на първа инстанция. Голяма част от проблемите, които тогава се констатираха, не са решени и се повтарят, но това, което се случи вчера на това заседание – за първи път видях признание за пропуски и несвършена работа. Министърът на регионалното развитие каза, че има проблем със събирането на подаваните сигнали и няма координация", коментира Тодоров.
По думите му за 5 години са се сменили 7 управителни съвета на АПИ.
"Тол системата беше планирана като златна кокошка, но от тези 290 камери една сериозна част не функционират. Не работят и кантарите, които трябва да мерят теглото на тировете. Не работи синхронизацията на камерите в държавата. Аз съм умерен оптимист, защото за първи път се поставят на масата проблемите, поставят се срокове и отговорници", коментира още Тодоров.
Инж. Иван Табаков, преподавател в Университета по архитектура, строителство и геодезия (УАСГ) коментира качеството на пътищата у нас.
"Каквито и да са резултатите по отношение на пътната настилка, това е обект на разследване - дали тя е причина за инцидента. Няма системно управление на качествата на пътищата - да се приоритизират отсечките, които имат нужда от ремонт. Навсякъде има недофинансиране на пътищата. Недостатъкът при нас е, че няма приоритизиране на важните участъци. В АПИ има липса на устойчиво управление. Председателите на УС и УС се сменят често", каза още Табаков.
По думите му трябва да се създаде орган, който да разследва тежките произшествия – както при авиокатастрофите. Затова там има такова високо ниво на безопасност.
"Автомагистралите са най-безопасните пътища с най-малко инциденти.
Още по темата
![]() |
1 | 2.10508 |
![]() |
1 | 2.27758 |
![]() |
10 | 3.92926 |
![]() |
100 | 4.52106 |
![]() |
1 | 1.72168 |
Последни новини
- 12:41 "Блумбърг": САЩ предлагат бившите украински територии да останат под руски контрол
- 12:27 Д-р Аспарух Илиев: Медицината е 50% психология и вяра на пациента
- 12:14 Гъста мъгла край прохода "Петрохан"
- 12:01 Мелони при Тръмп: "Да направим Запада велик отново"
- 11:48 Козунаците от 0.99 лв. до 7-8 лв. за 0.500 гр. на пазара. Колко струва Великденската трапеза?
- 11:34 И тази година БПЦ няма да изпрати представител за Благодатния огън в Йерусалим
- 11:21 Отново дърво падна и смаза кола в София
- 11:07 Алкарас продължава уникална серия в Барселона - 13 поредни победи