Изтеглят последните вагони, които дерайлираха на гара Нова Загора
България 17.05.2020 15:12
Изтеглят последните вагони от дерайлиралата композиция, която се обърна на гара Нова Загора на 15 май. В мащабната акция участват стотици служители на железниците и военна техника, съобщи bTV.
Четири от вагоните остават на релсите. Те са буквално са вкопани в земята.
Локомотиви, кранове и бронетранспортьор МТ-ЛБ теглят вагоните. Пълните вагони тежат 88 тона, празните - 24 тона.
Вдигането на обърналата се композиция отнема часове.
За спасителната операция през тези три дни са мобилизирани над 250 души от цяла Югоизточна България.
"В крайна сметка трудът не е малък при тези температури навън сами виждате какво е положението. Хората, които работиха по железния път, са освободени да почиват", обясни Красимир Папукчийски, генерален директор на Национална компания "Железопътна инфраструктура".
До момента причините за инцидента остават неясни. От железопътната агенцията и министерството подкрепят различни версии. Проверен е пултът за управление, откъдето дежурният ръководител е подал команди за движение на влака и стрелка 20, която според някои експерти е объркала машиниста.
Освен стрелката, ще вкараме и още някои компоненти. Тоест, шести поред вагон, който първи дерайлира, обясни Бойко Скробански, от Комисия по разследване към Министерството на транспорта. Версиите за висока скорост и човешка грешка към момента отпадат. Композицията се е движила с позволените 65 км/ч.
Четири от вагоните остават на релсите. Те са буквално са вкопани в земята.
Локомотиви, кранове и бронетранспортьор МТ-ЛБ теглят вагоните. Пълните вагони тежат 88 тона, празните - 24 тона.
Вдигането на обърналата се композиция отнема часове.
За спасителната операция през тези три дни са мобилизирани над 250 души от цяла Югоизточна България.
"В крайна сметка трудът не е малък при тези температури навън сами виждате какво е положението. Хората, които работиха по железния път, са освободени да почиват", обясни Красимир Папукчийски, генерален директор на Национална компания "Железопътна инфраструктура".
До момента причините за инцидента остават неясни. От железопътната агенцията и министерството подкрепят различни версии. Проверен е пултът за управление, откъдето дежурният ръководител е подал команди за движение на влака и стрелка 20, която според някои експерти е объркала машиниста.
Освен стрелката, ще вкараме и още някои компоненти. Тоест, шести поред вагон, който първи дерайлира, обясни Бойко Скробански, от Комисия по разследване към Министерството на транспорта. Версиите за висока скорост и човешка грешка към момента отпадат. Композицията се е движила с позволените 65 км/ч.
CHF | 1 | 2.10939 |
GBP | 1 | 2.35062 |
RON | 10 | 3.92997 |
TRY | 100 | 5.43683 |
USD | 1 | 1.87844 |
Последни новини
- 13:47 Челна катастрофа с трима пострадали в Разградско
- 13:38 Ето кой печели "Биг Брадър"
- 13:29 Извадиха пистолет на Краси Радков
- 13:18 Йотова: Пандемията от насилие над жени се разраства
- 13:06 Втори фалстарт на делото срещу Васил Божков
- 13:03 Откриха турнира по кикбокс „Купа Варна“
- 12:59 Брюксел: България сама ще реши за контрола по границата с Румъния
- 12:56 КЗП забрани продажбата на „чудодейно устройство“, лекуващо паник атаки, тревожност и депресия