И до 200 км/ч могат да развият модерните влакове по линията Пловдив - Свиленград
България 16.12.2016 10:57
Инж. Тончо Караджов, ръководител на проекта "Реконструкция и електрификация на железопътната линия Пловдив - Свиленград по коридори IV и IX, фаза 2: Първомай - Свиленград", в интервю за News.bg
Инж. Караджов, днес се поставя крайна точка на строителните дейности по проекта за реконструкция и електрификация на жп линията Пловдив-Свиленград, започнал през 2004 година. Бихте ли ни разказали за началото и етапите, през които преминаха строителството на жп линията?
Истинското строителство започна през 2007 г. с ремонтни дейности в гара Катуница, чрез отнемане на хумусния пласт. Проектът започна по програма ИСПА, която обхвана Крумово, Катуница, Садово, Поповица, Първомай, Димитровград. Изпълнители по първия етап бяха компаниите "Терна" и "Асталди".
Какви бяха трудностите и уроците, които научихте по време на изпълнението на проекта?
Трудностите се състояха в нереалното оценяване, в нереалната задача, която беше поставена. Ниската оферта на "Асталди" доведе до това, че те не можаха да завършат етапа от Първомай до Свиленград. Наложи се да фазираме проекта по ОП "Транспорт"- първо със Свиленград турска граница, тъй като този участък е 17 км, а след това от Димитровград до Свиленград - два участъка от Димитровград до 266-ти километър - с изпълнител "Терна" и от 266-ти километър до гара Свиленград и участъка до гръцка граница- с "Железопътна инфраструктура 2011" и главния изпълнител "Порр", Македония.
Освен ремонт на железния път, колко гари и спирки са ремонтирани от Пловдив до Свиленград?
Ремонтирани са 11 гари и 11 спирки, с 200 км разгъната дължина на участъка. Няколко гари са с три и повече направления. Гара Димитровград е със 7 направления, гарите Симеоновград и Свиленград - с по 3 направления. Участъкът от Димитровград до Свиленград е с единична железопътна линия с геометрия на железния път за скорост до 160 км/ч, а контактна мрежа и осигурителна техника, гарантиращи 200 км/ч.
Когато превозвачите се съоръжат с модерен подвижен състав с накланящи се кошове, може да бъде осигурена скорост до 200 км/ч. В момента оразмеряването на линията и капацитета на жп линията е за 160 км/ч. Товарните влакове могат да се движат със скорост до 120 км/ч, а пътническите - до 160 км/ч.
Инж. Караджов, днес се поставя крайна точка на строителните дейности по проекта за реконструкция и електрификация на жп линията Пловдив-Свиленград, започнал през 2004 година. Бихте ли ни разказали за началото и етапите, през които преминаха строителството на жп линията?
Истинското строителство започна през 2007 г. с ремонтни дейности в гара Катуница, чрез отнемане на хумусния пласт. Проектът започна по програма ИСПА, която обхвана Крумово, Катуница, Садово, Поповица, Първомай, Димитровград. Изпълнители по първия етап бяха компаниите "Терна" и "Асталди".
Какви бяха трудностите и уроците, които научихте по време на изпълнението на проекта?
Трудностите се състояха в нереалното оценяване, в нереалната задача, която беше поставена. Ниската оферта на "Асталди" доведе до това, че те не можаха да завършат етапа от Първомай до Свиленград. Наложи се да фазираме проекта по ОП "Транспорт"- първо със Свиленград турска граница, тъй като този участък е 17 км, а след това от Димитровград до Свиленград - два участъка от Димитровград до 266-ти километър - с изпълнител "Терна" и от 266-ти километър до гара Свиленград и участъка до гръцка граница- с "Железопътна инфраструктура 2011" и главния изпълнител "Порр", Македония.
Освен ремонт на железния път, колко гари и спирки са ремонтирани от Пловдив до Свиленград?
Ремонтирани са 11 гари и 11 спирки, с 200 км разгъната дължина на участъка. Няколко гари са с три и повече направления. Гара Димитровград е със 7 направления, гарите Симеоновград и Свиленград - с по 3 направления. Участъкът от Димитровград до Свиленград е с единична железопътна линия с геометрия на железния път за скорост до 160 км/ч, а контактна мрежа и осигурителна техника, гарантиращи 200 км/ч.
Когато превозвачите се съоръжат с модерен подвижен състав с накланящи се кошове, може да бъде осигурена скорост до 200 км/ч. В момента оразмеряването на линията и капацитета на жп линията е за 160 км/ч. Товарните влакове могат да се движат със скорост до 120 км/ч, а пътническите - до 160 км/ч.
CHF | 1 | 2.09988 |
GBP | 1 | 2.34287 |
RON | 10 | 3.92966 |
TRY | 100 | 5.36592 |
USD | 1 | 1.8588 |
Последни новини
- 12:27 Томислав Дончев: Парламентът ще заработи, но трудно
- 12:24 Групата на ПП-ДБ се разцепи заради Силви Кирилов
- 12:21 Откриха тялото на убит 21-годишен младеж в р. Огоста
- 12:18 МС ще проведе заседание за организацията по границите при влизането ни в Шенген
- 12:12 Биков: Предложихме един от лидерите на ДБ да стане председател на НС. Какво повече?
- 12:09 Лена Бориславова с нов ултиматум към ГЕРБ: Ще ги потърсим с втория мандат, ако се откажат от Пеевски
- 12:00 Борисов: Утре ще попитаме КС могат ли да се ограничават правата на депутатите и легитимен ли е ВСС
- 11:57 Станислав Балабанов: Силви Кирилов не е скритият служебен премиер