Георги Тахов: Вече има магазини, които припознаха инициативата „Великденска кошница“

България 12.04.2025 13:36 Снимка: ДНЕС+

Георги Тахов: Вече има магазини, които припознаха инициативата „Великденска кошница“

Министърът на земеделието и храните д-р Георги Тахов заяви за bTV, че мярката „Великденска кошница“ е доброволна – няма да се търсят средни цени или нещо такова, а ще се разчита на търговците, проявили интерес към инициативата, сами да образуват и контролират цените си, така че да няма покачване на „изконните“, както Тахов ги нарече, продукти за Великден.

От МЗХ предлагат стоките в кампанията да бъдат етикетирани като „Великденска кошница“, но не предлагат някакъв бранд, а по-скоро така, че потребителите да бъдат информирани.

Мярката не е обсъждана с веригите, а е предложение за инициатива под формата на доброволно сътрудничество.

Вече има магазини, които са припознали инициативата, заяви за bTV министър Тахов - както супермаркети, така и малки магазини.

Кампанията ще приключи до 19 април.

„В хода на кампанията в тази една седмица да има ценова стабилност, за да няма спекулативно ценообразуване. Опитът ни показва, че колкото повече наближава празникът, толкова повече се индексират цените в посока увеличение“, заяви Тахов.

На въпрос ще се търсят ли някакви средни цени - на килограм агнешко, на брой яйце, министър Тахов отговори:

"Не, въздържаме се от всичко това. Като за първа година инициатива - нека да тестваме дали това при нас може да се реализира. Нека да видим съпричастността на всички търговци към този социален експеримент. И ще бъде надграждан в годините напред. За нас ще бъде достатъчно да не се покачват цените - имаме сведения, че изконни продукти за Великден само за тази седмица са нараснали с близо 8%".

CHF CHF 1 2.11395
GBP GBP 1 2.25643
RON RON 10 3.92918
TRY TRY 100 4.52938
USD USD 1 1.72381