Георги Минчев: Съсипването на българските железници - една грешка с друга не може да се поправи

България 11.03.2017 12:18

Железницата е основа на държавното строителство, поради фундаменталния характер на транспортната инфраструктура. Транспортът е геополитика в най-чиста форма. Не можеш да правиш геополитика без транспорт. И не може да си част от световната геополитика, ако транспортно не си свързан. Това заяви в интервю за БГНЕС Георги Минчев.

Той е зам.-председател на УС на Националното сдружение на българските спедитори /НСБС/. За два мандата - от 2006 до 2012 г. е бил председател на УС на НСБС. В периода 2000-2003 г. е бил Председател на Контролния съвет на НСБС и Председател на секцията по железопътен транспорт.

Управител е на "Транс Балкани". Агенция БГНЕС публикува пълния текст на интервюто с него. БГНЕС: БДЖ има ново ръководство, но наследи огромни дългове и е в критично състояние. Какви са първите стъпки, които трябва да се предприемат, за да се стабилизира националната железница? Георги Минчев: В железопътния транспорт в България съвсем целенасочено и грубо естественият характер на организационната схема беше нарушен с разделянето на превозваческата дейност от инфраструктурата.

По този начин се наруши единството на управлението на железницата, противопоставиха се интересите на отделните структурни звена и чрез външна намеса, чрез назначаване на агенти за влияние от автомобилния транспорт в системата за държавно управление и регулиране на ж.п. транспорта беше директно присвоен пазарен дял от ж.п. транспорт в полза на автомобилния.

Механично, не на пазарен принцип, включително чрез целенасочена промяна от страна на държавното управление на търговските организационни параметри на дейността на железниците.

CHF CHF 1 2.09988
GBP GBP 1 2.34287
RON RON 10 3.92966
TRY TRY 100 5.36592
USD USD 1 1.8588