БДЖ закъснява в цяла България
България 27.09.2016 09:47
По всички линии на българската железница пътническите влакове се движат със закъснения, сигнализираха читатели на „Труд“. Проверка на наш екип установи, че проблемът е най-малко от десетина дни, а треновете вървят със забавяне от 15-20 до 70 минути.
Основна причина е липсата на локомотиви. Годните машини, с които в момента разполага БДЖ, са по-малко от броя на всекидневните курсове, извършвани в страната, обясниха пред „Труд“ служители на железницата. Влаковете, заминаващи от начални гари – София, Пловдив, Варна и др., са принудени да чакат да пристигне композиция, от която да се разкачи работеща машина, да бъде закачена на съответния влак и той да може да отпътува с клиентите на БДЖ.
Екипи от поддръжката на инфраструктурата на превозвача заявиха, че този процес отнема време, машинистите тръгват със закъснение, а ефектът е верижен и по останалите направления, тъй като на междинни гари влакове за по-малки населени места трябва да изчакват машините от основните направления, за да се прехвърлят пътниците.
Извън локомотивите, които са в движение, в депата на БДЖ отлежават такива, които са за основен ремонт. Поправката им е скъпа, а частите често са втора употреба, но превозвачът ги взема на баснословни цени заради предварително уредени тръжни процедури, разказаха служители на железницата, пожелали анонимност.
Заради недобре обезпечена железопътна инфраструктура е издадена заповед влаковете да се движат с големи ограничения в редица участъци, а в други вдигат максимум до 100 км/ч. По този начин наваксването на закъснения, каквато практика имаше доскоро, става невъзможно.
Основна причина е липсата на локомотиви. Годните машини, с които в момента разполага БДЖ, са по-малко от броя на всекидневните курсове, извършвани в страната, обясниха пред „Труд“ служители на железницата. Влаковете, заминаващи от начални гари – София, Пловдив, Варна и др., са принудени да чакат да пристигне композиция, от която да се разкачи работеща машина, да бъде закачена на съответния влак и той да може да отпътува с клиентите на БДЖ.
Екипи от поддръжката на инфраструктурата на превозвача заявиха, че този процес отнема време, машинистите тръгват със закъснение, а ефектът е верижен и по останалите направления, тъй като на междинни гари влакове за по-малки населени места трябва да изчакват машините от основните направления, за да се прехвърлят пътниците.
Извън локомотивите, които са в движение, в депата на БДЖ отлежават такива, които са за основен ремонт. Поправката им е скъпа, а частите често са втора употреба, но превозвачът ги взема на баснословни цени заради предварително уредени тръжни процедури, разказаха служители на железницата, пожелали анонимност.
Заради недобре обезпечена железопътна инфраструктура е издадена заповед влаковете да се движат с големи ограничения в редица участъци, а в други вдигат максимум до 100 км/ч. По този начин наваксването на закъснения, каквато практика имаше доскоро, става невъзможно.
CHF | 1 | 2.09988 |
GBP | 1 | 2.34287 |
RON | 10 | 3.92966 |
TRY | 100 | 5.36592 |
USD | 1 | 1.8588 |
Последни новини
- 14:16 Работите ли около Коледа и Нова година? Вижте колко ще ви плати работодателят
- 14:14 Парламентът отново няма председател. Държавата е в задънена улица
- 14:07 Джей Ло се подигра на турците
- 13:58 Фалшивите сайтове за пазаруване нарастват главоломно
- 13:46 Два сценария за 2025 г. очерта финансистът Любомир Дацов
- 13:37 Монологът на Лена пред BTV: 33 пъти Пеевски...
- 13:28 Фон дер Лайен: Европа трябва да се бори за свободата
- 13:19 Знаме на ППДБ пропадна в шахта и съди Столична община на Васил Терзиев