Баба Меца, най-мощният парен локомотив в Европа, с две атракционни пътувания за Лазаровден и Цветниц
България 05.04.2017 14:20
За първи път Холдинг "Български държавни железници” и Министерство на туризма стартират съвместен продукт за железопътен туризъм. С най-мощния парен локомотив в Европа - Баба Меца, ще има две атракционни пътувания за Лазаровден и Цветница по маршрут от София до Кюстендил и обратно и до Черепишки манастир.
Билети за атракционните пътувания могат да бъдат закупени от билетните каси на БДЖ в София. Цената на билет за отиване и връщане до Кюстендил със запазено място е 43 лева. Цената за двупосочния билет до Черепишки манастир е 31 лева. Информация за ретро пътуванията може да бъде получена на националния номер на БДЖ за справки: 0700 10 200.
Парният локомотив от серията 46.03 е най-мощният в Европа, а неговата колоосна система по формулата 1-6-2, проектирана от български инженери, е уникална за света. От там идва и името Баба Меца - заради огромните размери и силната тяга. Върху 150 тонното тяло се упражнява 90 тона спирачна сила, разказва Ангел Алексиев, който работи в Локомотивното депо от 1989 година като локомотивен машинист:
Той е произведен единствено и само за България. Те са 20 локомотива по поръчка на нашите железници за возене на тежки влакове в тежки участъци. Локомотивът основно е возел тежки влакове. Возил е въглищни вагони от Перник до София и обратно през Владя. Там наклонът е много голям и изисква голяма сила.
Локомотивът е построен през 1931 година в Полша. На него в продължение на три години като огняр работи и поетът Никола Вапцаров.
Атракционните пътувания с ретро влаковете на БДЖ съществуват повече от 15 години на българския пазар, а продуктът е насочен към по-платежоспособните туристи. За съжаление те са провеждат със слаба и неравномерна интензивност.
Даниела Стоева от Асоциацията на българските туроператори и туристически агенти разказва:
България има изключително гъста железопътна мрежа, която позволява реално погледнато да правим почти всякакви маршрути с влак. Това, което най-често правим, е за София, Търново, Казанлък, Пловдив, Стара Загора, теснолинейката за Рилски манастир. Това е една стандартна туристическа обиколка. Снимка
В цял свят пътуването с ретро локомотиви и вагони е сред най-скъпите преживявания, защото изисква огромен енергиен и трудов ресурс, а поддръжката на старите състави е трудна работа. Броят на атракционните пътувания с влак са много малко на брой и страната ни губи възможности да печели от този продукт. Само три български туроператора и един британски правят пътувания с ретроподвижния състав на БДЖ.
В звуковия файл можете да чуете целия репортаж на Мила Младенова. /bnr.bg
Билети за атракционните пътувания могат да бъдат закупени от билетните каси на БДЖ в София. Цената на билет за отиване и връщане до Кюстендил със запазено място е 43 лева. Цената за двупосочния билет до Черепишки манастир е 31 лева. Информация за ретро пътуванията може да бъде получена на националния номер на БДЖ за справки: 0700 10 200.
Парният локомотив от серията 46.03 е най-мощният в Европа, а неговата колоосна система по формулата 1-6-2, проектирана от български инженери, е уникална за света. От там идва и името Баба Меца - заради огромните размери и силната тяга. Върху 150 тонното тяло се упражнява 90 тона спирачна сила, разказва Ангел Алексиев, който работи в Локомотивното депо от 1989 година като локомотивен машинист:
Той е произведен единствено и само за България. Те са 20 локомотива по поръчка на нашите железници за возене на тежки влакове в тежки участъци. Локомотивът основно е возел тежки влакове. Возил е въглищни вагони от Перник до София и обратно през Владя. Там наклонът е много голям и изисква голяма сила.
Локомотивът е построен през 1931 година в Полша. На него в продължение на три години като огняр работи и поетът Никола Вапцаров.
Атракционните пътувания с ретро влаковете на БДЖ съществуват повече от 15 години на българския пазар, а продуктът е насочен към по-платежоспособните туристи. За съжаление те са провеждат със слаба и неравномерна интензивност.
Даниела Стоева от Асоциацията на българските туроператори и туристически агенти разказва:
България има изключително гъста железопътна мрежа, която позволява реално погледнато да правим почти всякакви маршрути с влак. Това, което най-често правим, е за София, Търново, Казанлък, Пловдив, Стара Загора, теснолинейката за Рилски манастир. Това е една стандартна туристическа обиколка. Снимка
В цял свят пътуването с ретро локомотиви и вагони е сред най-скъпите преживявания, защото изисква огромен енергиен и трудов ресурс, а поддръжката на старите състави е трудна работа. Броят на атракционните пътувания с влак са много малко на брой и страната ни губи възможности да печели от този продукт. Само три български туроператора и един британски правят пътувания с ретроподвижния състав на БДЖ.
В звуковия файл можете да чуете целия репортаж на Мила Младенова. /bnr.bg
CHF | 1 | 2.09988 |
GBP | 1 | 2.34287 |
RON | 10 | 3.92966 |
TRY | 100 | 5.36592 |
USD | 1 | 1.8588 |
Последни новини
- 08:48 Какъв е механизмът, по който ще се броят отново бюлетините в секциите, които определи КС?
- 08:43 Destatis: Рязък ръст на фалитите в Германия
- 08:35 Пореден инцидент с тротинетка: Жена е в спешното, извършителят е избягал
- 08:26 Главен комисар Антон Златанов: Успяхме да притворим вратата на нелегалната миграция
- 23:34 Много българи се оказаха блокирани по турските летища заради срива в системата за паспортен контрол
- 23:14 Трамвай дерайлира, след като го засече кола
- 22:55 Младежи с черни качулки и маски нападнаха деца в магазин в „Люлин“
- 21:12 Хороскоп за сряда, 27 ноември 2024 г.